Cum poti sa fii propriul tau nutritionist in doar 4 pasi!

0
1884

‘Nutritia’ a devenit un subiect atat de mult dezbatut incat cu totii avem impresia ca trebuie sa ai zeci de diplome si sa angajezi ‘nutritionisti profesionisti’, fara de care nu poti face nimic.

Se organizeaza discutii, cursuri, simpozioane care sa ne faca sa credem ca totul este foarte foarte complicat.

De fapt, este atat de simplu…incat este al naibii de dificil 🙂 …De ce? Pentru ca, mai mult decat orice, e nevoie de AMBITIE!

Uite cum poti sa fii propriul tau nutritionist in numai 4 pasi:

  1. RENUNTA LA ZAHAR

Si ma refer la orice lucru care are zahar. De la zaharul propriu-zis, pe care il punem in cafea, limonada si placintele de casa, pana la sucurile din comert si orice produs ‘dulce’ pe care il cumparam din super-marketuri. Nu uita…Zaharul este otrava! Statisticile oficiale arata ca o persoana consuma circa 70 de kilograme de zahar intr-un an. Toate aceste calorii fara valoare nutritiva vin in schimbul cresterii rezistentei la insulina. In timp, metabolismul incetineste si se instaleaza starile de epuizare si inflamatiile crescute in corp. Aceste procese conduc la cresterea alarmanta a riscului de colesterol ridicat, hipertensiune sau diabet.

2. RENUNTA LA FAINA

Graul contine gliadina, o glicoproteina (prolamina) similara opioizilor ce provoaca dependenta si creste apetitul pentru a manca nu doar mai multa paine, ci si alti carbohidrati. Graul din alimentatia moderna contine chiar mai multe prolamine deoarece acestea ajuta la cresterea aluatului. Renunta la toate produsele de panificatie: paine, covrigi, placinte, gogosi, cozonac…La tot! Daca doriti fibre, acestea pot fi obtinute cu usurinta prin consumul de legume, nuci, seminte si fructe. Conteaza calitatea si provenienta fibrelor consumate. Nu toate fibrele sunt sanatoase.

3. RENUNTA LA JUNK-FOOD

Si cand spun ‘junk-food’ nu ma refer doar la fast-food si la meniurile de la McDonald’s sau KFC. Junk-food este si salamul din magazin si orice produs a carui fabricatie nu o putem cunoaste…Prajelile, micii, maioneza, sosurile, cartofii prajiti sunt tot junk-food. In intestinul uman se găsesc circa 3,500 de specii microbiene. O dietă bazată exclusiv pe un număr limitat de ingrediente, procesate la nivel industrial, poate produce disparitia unei treimi din flora intestinală.

4. FA SPORT!

Oricand, oricat, oricum…Mereu gasim scuze. Ba nu avem timp, ba suntem obositi, ba ne doare ceva, ba ploua, ba e prea cald. Dar, este imposbil sa nu gasesti 30-45 de minute sa faci putina miscare in fiecare zi. IMPOSIBIL.

Asadar, sunt doar 4 pasi. Pare simplu. Este insa extrem de dificil. Iti trebuie vointa, determinare si constanta. Oricum, orice nutritionit iti va spune tot aceste lucruri, dar le va imbraca in niste expresii complicate. Te va ameti ca iti face program in functie de varsta, inaltime, job, nivel de stres, etc…si uite asa, te va costa zeci de milioane de lei.

Fii destept si determinat si vei fi propriul tau nutritionist.

Spor la Sport! 🙂

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY