Poti sa ai muschi Mari si cu greutati Mici

0
5720
Muschi Mari Greutati Mici
sursa foto: Muscle&Fitness

Exista o zicala celebra in randul celor care merg la sala: “Go Heavy or Go Home”…in traducere nu suna chiar la fel de bine, dar e cam asa: “Lucreaza cu greutati mari sau du-te acasa”.

Dar nu este chiar asa. S-au realizat multe studii cu privire la cum este cel mai bine sa te antrenezi, cu greutati mari sau cu greutati medii, sa nu le spun mici, pentru vorbim totusi de oameni care au ajuns la un anumit nivel de antrenament.

Muschi Mari Greutati Mici
Antreneaza-te pentru tine, nu pentru altii…

Asa ca, daca telul tau este sa te antrenezi in asa fel incat sa iti creasca masa musculara si nu doar sa ii impresionezi pe prietenii de sala, atunci afla ca poti sa o faci si daca lucrezi cu greutati mai mici si medii.

 

 

Sportivii care au o anumita experienta sunt obisnuiti sa asocieze hipertrofia musculara (principala cale prin care muschii cresc) cu antrenamentele care au la baza efectuarea unui numar mic de repetari cu greutate cat mai mare. Si este adevarat! Singura problema este ca nu toti cei care merg la sala sunt ‘profesionisti’. Si in plus, mai exista si riscul urias sa te accidentezi.

In ultima vreme insa, tot mai multe studii ale institutelor internationale de cercetare in domeniul sanatatii si nutritiei, au demosntrat ca utilizarea greutatilor mici si medii, ridicate lent si efectuarea a 25-30 de repetari, pot avea un impact chiar mai mare asupra cresterii fortei si a masei musculare.

Intensitatea exercitiilor este mult mai importanta decat greutatea cu care lucram...
Intensitatea exercitiilor este mult mai importanta decat greutatea cu care lucram…

Ca sa intelegem mai bine, un studiu publicat de American Physiological Society, a demonstrat ca efectuarea unui exercitiu cu o greutate de doar 30% 1RMs (30% din greutatea maxima cu care se poate face o singura repetare), lucrat pana la epuizare, minim 25 de repetari, are un efect mai puternic asupra masei musculare decat acelasi exercitiu la care s-au folosit greutati mari (90% din greutatea maxima cu care se poate face o singura repetare).

Exemplu practic:

Flexii cu bara dreapta pentru biceps: – daca puteti face o repetare sau doua cu o greutate de 60 de kg, incercati sa faceti peste 20 de repetari cu doar 30 de kg. Va garantez ca veti simti o diferenta uriasa.

Muschi mari Greutati Mici
Flexii cu bara dreapta

Avantajele sunt nenumarate. Evitam diverse accidentari. Mai mult decat atat, daca revenim dupa o perioada de pauza este mult mai indicat un astfel de antrenament.

Cheia in dezvoltarea masei musculare este sa lucram pana obosim. Trebuie sa intelegem ca intensitatea efortului este mult mai importanta decat greutatea cu care lucram.

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY